آرشیو اسفند ماه 1400

بهترين مرجع تبادل مقالات براي خريد بهترين پرينتر

نقش آفرینی پرینت سه بعدی در صنعت طلا و جواهر

۱۱ بازديد
به کار گیری از سرویس ها پرینت سه بعدی پرینتر سه بعدی FDM در صنعت طلا و جواهرات و جواهر ؟ این گزاره دیگر تعجب آور و غریب وجود ندارد و رفته رفته به یک شیوه جا افتاده در دنیای صنعت تبدیل گردیده‌است.
منزلت پرینت سه بعدی در صنعت طلا جواهرات و جواهر
دنیای تکنولوژی روز آپدیت در هم اکنون پیشرفت میباشد و این پیشرفت در همگی صنعت های نقش خویش را جاری ساختن می نماید. با پیشرفت تکنولوژی سرعت عرضه و تقاضا فراتر رفته میباشد و
پرینت سه بعدی در صنعت طلا و جواهرات و جواهر یک تکنولوژی امروزی و نوباوه به‌حساب می‌آید که توانسته میباشد دوست داران متعددی را برای خویش پیدا نماید.
با پیشرفت تکنولوژی ساخت و ساز رو به بالا و به خصوص پرینتر های سه بعدی پرینت طلا و جواهرات ، این صعنت مبتلا تغییر‌و تحول بسیار متعددی گردیده‌است.
منزلت پرینت سه بعدی در صنعت طلا جواهرات و جواهر
منزلت پرینت سه بعدی در صنعت طلا و جواهرات و جواهر
تکنولوژی های گزینه استعمال در پرینت سه بعدی طلا و جواهرات و جواهر:
در پرینت سه بعدی طلا و جواهرات و جواهر از تکنولوژی های DLP و SLA به کار گیری می گردد.
پرینتر سه بعدی DLP با تابش فروغ و روشنایی UV به رزین فتوپلیمر جنس را به طور لایه به لایه می سازد.
تفاوت پرینتر سه بعدی DLP با پرینتر سه بعدی SLA در نحوه تابش نوروروشنایی UV برای ساخت و ساز فرآورده میباشد. در پرینترهای سه بعدی DLP فروغ UV بوسیله ویدئوپروژکتور به رزین تابیده می‌شود. در پرینترهای سه بعدی SLA روشنایی UV با لیزر به رزین میتابد.

آشنایی با فرمت STL

۸ بازديد
پرینترهای سه بعدی با چه فرمت سه بعدی فعالیت پرینتر سه بعدی FDM می کننند ؟ فرمت STL چه چیزی است؟ درین نوشته ی علمی قصد داریم شناخت با فرمت STL پیدا کنیم و کاملا با مختصات این فرمت آشنا شویم.
در‌این نوشته‌ی‌علمی قصد داریم شناخت با فرمت STL را کاملا داشته باشیم و توضیحاتی جامع راجع به نحوۀ شغل با این فرمت سه بعدی ارائه دهیم و از مزایا و معایب به کارگیری از آن‌ها و فرمت های جایگزین و ترفندهای آن اطلاعاتی را به دست آوریم.

روش های پولیش و پرداخت قطعات پرینت سه بعدی

۸ بازديد
در بخش اعظمی از تایم ها ایجاد کرد پرینتر سه بعدی FDM یک قطعه صاف از پرینت سه بعدی مستلزم عملیاتی میباشد. در‌این نوشته‌علمی قصد داریم نحوه های پولیش و پرداخت قطعات پرینت سه بعدی را گزینه آنالیز در اختیار بگذاریم.
بخش اعظمی از وقت ها سطح قطعه پرینت سه بعدی به دست آمده از پرینترهای سه بعدی FDM در حالت مطلوبی نمی‌باشد و به چشم می‌خورد که روی سطح قطعه لایه لایه گردیده‌است.
طول این لایه ها بسته به ضخامت لایه ای که برای آن تعریف و تمجید شد‌ه‌است گوناگون خواهد بود .برای خریداری نمودن یک سطح صاف و تا حد متعددی صیقلی مایحتاج میباشد که بعداز عملیات چاپ سه بعدی بر روی قطعه عملیات پرداخت و پولیش صورت بپذیرد. این عمل علاوه بر زیبایی قطعه موجب بالا بردن کیفیت و دوام قطعه می گردد.
این فعالیت به خصوص برای قطعات تزئینی بسیار ضروری میباشد.
پولیش قطعات پرینت سه بعدی
پولیش قطعات پرینت سه بعدی
برای پولیش کردن قطعات چاپ سه بعدی نحوه های مختلفی وجود دارااست که پیرو با این نحوه ها آشنا می شویم.

معرفی پرینتر سه بعدی EBM در پارسیان ۳D

۱۱ بازديد
معرفی :
پرینتر سه بعدی EBM:
نوع دیگری از ایجاد کرد رو به بالا پرینتر سه بعدی FDM برای قطعات فلزی میباشد که در اولِ قرن حاظر به وسیله Arcam AB ساخته شد. درین طرز نیز همچون SLM ماده نخستین به طور پودر میباشد. تفاوت اساسی این دو نحوه در‌این میباشد که SLM از پرتو لیزر قادر تحت عنوان منبع انرژی به کارگیری می نماید، این در حالی میباشد که EBM از یک پرتو الکترون به کار گیری می نماید. ماده گزینه به کار گیری در EBM، پودر فلزی میباشد که در اثر تابش پرتو الکترونی که به وسیله کامپیوتر در اختیار گرفتن می گردد، ذوب گردیده و لایه به لایه تا تشکیل پایانی قطعه ادامه مییابد. خلاف SLS، در EBM پودر فلزی کاملا ذوب میگردد. این فرآیند معمولا در دماهای بالا تا ۱۰۰۰ سکو سانتیگراد اجرا میشود. در مقایسه با SLM این طرز نسبتا نماید و گران میباشد. دسترسی محصور به مواد از سایر معایب این شیوه میباشد.

out of filament تمام شدن فیلامنت دستگاه در حین

۱۱ بازديد
معنی اول :
مجموع شدن فیلامنت در طول پرینتر سه بعدی FDM پرینت سه بعدی
یکی‌از اتفاقاتی که ممکن میباشد در طی عملیات پرینت سه بعدی چهره دهد ، مجموع شدن فیلامنت دستگاه پرینتر سه بعدی در طول عملیات چاپ میباشد.
انگیزه :
عدم دقت ما یحتاج به واحد سنجش متریال مد حیث برای چاپ یک قطعه ممکن میباشد سبب ساز گردد در طی فعالیت فیلامنت دستگاه به اتمام برسد و پرینت به طور ناقص صورت پذیرد.
راهکار:
مدام از ترازو فیلامنت باقی‌مانده در قرقره فیلامنت مطمئن گردید
پیش از چاپ به طبع در اپ اسلایسر ترازو فیلامنت مصرفی را اعتنا نمائید و با فیلامنت روی قرقره به صورت نسبی تقریب بزنید.
در‌صورتی‌که مقدار فیلامنت فعلی متصل به دستگاه پرینت سه بعدی کفاف نمی دهد به طبع قبل از پرینت آن را بده بستان نمایید.

nozzle close to Print plane نزدیک بودن نازل به صفحه چاپ

۱۴ بازديد
مضمون‌ نخستین :
مجاورت بودن نازل به هیت بد پرینتر سه بعدی FDM یکی‌از ایرادات رایج در پرینتر سه بعدی میباشد و ممکن میباشد این خلل برای اشخاص تازه کار به بحران بزرگی تبدیل گردد.
با مجاورت بودن نازل به هیت بد تکان بر روی کاغذ اجرا می‌گیرد البته ماده ای بر روی شیت چاپ نمیشود.
انگیزه :
مجاورت بودن نازل به برگه که با چاپ نشدن بر روی ورقه در طی تکان این زمینه خویش را علامت میدهد.
راه‌حل:
شاید مطلوب ترین و معمولی ترین شیوه برای تهیه مسافت نازل با شیت پرینتر هم تراز کردن
چهار کناره کاغذ به امداد بزرگه برگه باشد.
پیشنهاد میشود مدام پیش از استارت چاپ تهیه و تنظیم بودن مسافت در میان نازل و برگه چاپ
تحلیل گردد.
در صورتی‌که که با قرار دادن صفحه ما فی مابین نازل و شیت قابلیت کشیدن برگه از دربین آن‌ها
وجود داشت پیکربندی به خیر انجام یافته میباشد
دقت خواهد شد کشیدن برگه می بایست در قوانینی باشد که یه خرده تماس با راز نازل پیدا نماید البته تکان آن
با مشقت هم پا نباشد.

ویژگی ها و عملکرد نرم افزار سه بعدی

۱۵ بازديد
خصوصیت های نرم‌افزار ۳D Builder
نرم افزار ۳D Builder دارنده پرینتر سه بعدی FDM ابزارها و خصوصیت های بسیار مهمی میباشد ، ولی از‌آنجا که این نرم‌افزار برای جاری ساختن عملیات پرینت ۳ بعدی معمولی پباده سازی گردیده است ، امکاناتی نظیر پیکربندی فروغ و روشنایی ، دوربین ، نقشه برداری UV ، رندر و غیره برای آن در حیث گرفته نشده میباشد با این درحال حاضر ، ابزارهای بسیار کاربردی برای بازنویسی و تصحیح سبک های سه بعدی و یا این که حتی پباده سازی برای آن در حیث گرفته شد‌ه‌است.

اپ ۳D Builder دارنده شش زبانه اساسی میباشد که نسبتاًً هر آنچه که ۳D Builder ارائه میدهد را مشمول میگردد.

در‌پی این مقاله با پنج زبانه از شش زبانه این اپ قدتمند آشنا خوا هیم شد. بخشی که آیتم نظارت قرار نمیگیرد ، صفحه راهنما و Help برنامه میباشد که مکان تعجب ندارد که مشمول راهنماهای کاربردی و شیوه به کارگیری از اطراف برنامه میباشد.

به دنبال این مقاله با فراگیری قسمت های گوناگون این اپلیکیشن با ما یار باشید.

معرفی پرینتر سه بعدی SLA در پارسیان ۳D

۱۳ بازديد
پرینتر سه بعدی SLA از رزین‌های حساس پرینتر سه بعدی FDM به روشنایی برای تشکیل داد قطعات به کارگیری می‌‎نماید. این پرینترهای سه بعدی با تابش به لایه‌های رزین مایع آن‌ را به شرایط جامد تبدیل می‌نمایند. .
مراحل فتوپلیمریزاسیون غیرقابل رجوع میباشد و هیچ راهی برای مایع کردن مجدد رزین جامد نیست، در حالتی که قطعه در معرض دمای زیاد قرار گرفته خواهد شد، به مکان ذوب شدن می سوزد چون متریال هایی که پرینت سه بعدی SLA استعمال می نماید، از پلیمرهای ترموسِت ساخته می‌شوند. پلیمرهای ترموسِت در مقابل ترموپلاستیک های پرینتر های سه بعدی FDM قرار دارا‌هستند که امکان ذوب و انجماد دوباره دارا‌هستند.

Shell و آموزش cura

۱۳ بازديد
shell در اپ کیورا در معنای ضخامت دیواره میباشد. پرینتر سه بعدی FDM این ضخامت دیواره ذیل دسته هایی داراست که می‌توانید پارامتر های قابل تغییر و تحول آنرا نیز عوض نمایید.
Wall Thickness
این مورد به معنای ضخامت دیواره است به نحوی که شما با قرار دادن عدد گزینه نظرتان در مقابل این مورد میتوانید ترازو این متغیر را نسبت به قطعه پرینتی خویش تهیه فرمائید.
top thickness
این مورد به معنای ضخامت دیواره بالا میباشد. سفارش می شود این عدد را برای زیبایی پرینت خویش روی ۰٫۸ یا این که عدد متغیر ۰٫۶ قرار دهید.
Bottom Thickness
این آیتم به معنای ضخامت دیواره زیر میباشد که شما میتوانید برای استحکام و زیبایی قطعه پرینتی خویش عدد را ۰٫۶ و ۰٫۸ تنطیم نمائید.
در راستای فراگیری Cura سفارش می شود بر روی آیتم های دیگر تغییراتی انجام نکنید و از پیکربندی پیش فرض برای این مورد ها استعمال نمائید.